joi, 1 ianuarie 2015

BUNA DIMINEATA AN 2015

BUNA DIMINEATA DE AN NOU..


batranul an sa dus..pentru mine a fost un tare bun...
am invatat atatea lucrurii..am descoperit o alta lume..
lumea credinte..lumea lui HRISTOS..FRUMUSETE..FERICIRE...
lumea sa fi mai bun..mai milostiv..mai atent la cel de langa tine...sa spui o vorba buna daca poti..sau mai bine sa nu  vorbesti ca sa nu ranesti..
omul cand vorbeste mult asta am descoperit cu harul lui d-zeu..eu....mereu se inlta..se mandreste..e plin de el..si toate acestea vatama pe cel de langa..TACI TU SA VORBEASCA EL..INTELEPCIUNE ESTE ASTA.
.o dimineata f geroasa..de mult nu am mai simtit asa ger..din copilaria mea..acolo la polul frigului cel mai mare din tara unde m-am nascut..si am trait ani frumosi..in casa tatalui(domnul sa il odihneasca) si a mamei mele gospodina..ea mereu pe la bucatarie..adora sa gateasca..eu nu ador asa mult asta..si nici nu ma supar ...gatesc dar numai cand am pentru cine..altfel timpul meu il consum cu alte indeletniciri...fiecare cu pasiunea lui..
mi-am adus aminte de geamul camerei mele din copilarie..cand dealul care se asternea de la poalele geamului..era plin de copii..strigate..si rasete de vesele cand fugeau cu sania..ce frumos doamne..
nu existau compiitere..telefoane mai rar..avea lumea..ce m-am bucurat cand la 15 ani am avut telefon fix..si puteam vorbi cu prietenii...
asta era lumea..cititului..lumea citea..
asta am invatat de la tata si mama..tata seara cand ningea si era frig iarna..statea pana tarziu si citea mamei mele..si ea croseta..asa este icoana..familiei..mele..si apoi o alta icoana..parintii cu cei 4 copii care eram ..toti duminica la plimbare cand nu venea lmea la noi acasa ..pentru ca la noi parca era gara de nord..zilnic veneau oamenii..si datorita muncii tatalui meu..si datorita marelui neam ce era..multe rude..
asta nu pot spune ca nu imi lipseste..
ba da mult imi lipseste acea atmosfera de basm..
cald in casa ...
cozonacii multi de sarbatorii...
mancare multa si multa lume la masa..frumos tare..
copilarie cu iuiBre si credinta crestina..colinde ...si povesti...basm..de iarna..
iarna era asa mirifica mereu asa o vedeam..eu..si nu ma mir....alta lume era lumea cea simpla..a credintei si traditiei..a iubiri..si a frumusetei..asta era iarna..anul nou..
asa ca credinta am cunoscua inca de la crearea mea..e cu mine in gene de la mosii si stramosii mei..
ca m-am pierdut pe cale cu anii..e ca nu am inteles esenta crestinismului..daca domnul iti lumineaza minte si intelegi...ESTI CEL MAI FERICIT OM...
CEA MAI FRUMOASA ESTE CREDINTA ORTODOXA..ESTE HRISTOS..ESTE IUBIRE..FERICIRE...VIATA...
viata cu HRISTOS ...asta este  viata...
dar asta vine din adanc din trecutul arborelui meu genealogic..
chiar daca te pierzi intr-o zi mana intinsa acolo in intunericul tau incepi sa o zaresti si daca te prinzi de ea esti scapat..fericit..iubit..
DOAMNE MULTUMESC..
de acea erau toate asa frumoase in mintea mea in copilaria mea..pentru ca le traiam..cu credinta...si iubire..insuflata de parintii..care ne iubeau asa mult..
adoram mereu iarna..pentru ca puteam sa scriu si aveam mai mult timp sa privesc pe geam..si nu aveam asa multa munca ca vara ..
adoram acest alb ..niciodata nu am inteles de ce..abia acum inteleg..este albul..semn de curatenie sufleteasca...este frumusete..
adoram ninsoarea.dansul fulgilor de nea..
ma pierdeam in alta lume..in lumea zapezi..fulgul de nea..asa perfect creat de dumnezeu...
si valsul fulgului de nea este unic..
noaptea dupa ninsoare este cea mai stralucitoare noapte...daca mai este  si ger..este atata lumina..ca te orbeste...alb..alb...frumusete...curatenie..HRISTOS...
in toate acum am inteles ..este HRISTOS..si de acea este frumos...
HRISTOS..ESTE FRUMUSETE..VIATA LUMINA...
frumusetea schimbari anului este in familie..cu domnul..in pace ..la biserica..apoi cu toti la masa..asta este pentru suflet..hrana..de acea acum inteleg de ce a noi in familie..era atata iubire..si frumusete..de ce eu puteam scrie..era harul lui dumnezeu cu mine..pentru ca sufletul meu era linistit de darurile domnului in casa noastra..
noi zilnic primim atatea daruri..dar nu mai vedem ce este esential vrem doar material dar..si de acea nu mai suntem, fericiti...
dar ca te trezesti nu este dar..ca poti manca singur..ca respiri..esti sanatos..ai o casa o masa..toate acestea sunt daruri..si multe altele pot enumera..
cine ti le-a dat nu dumnezeu..e ceva omule al tau..
nimic..totul lasi cand mori..dece nu ei cu tine lucrurile materiale...
pentru ca acestea sunt desertaciunea..INTUNERICUL
unde este albul fulgului de nea..dar lasa asta acum nu discutam..acum spunem de noul an..
sa incercam sa fim mai bunii..mai sinceri..mai milosi cu aproapele..si rabadatori
fulg alb de nea..alb..alb..curatenie..fericire..HRISTOS...
anul nou incepe ...azi zi mare ..SF VASILE..mare sfant..mare milos..om care toata averea a facut-o spitale pentru bolnavii...
bola este de fapt..durerea sufletului..incarcat de pacate..undeva pocneste...asta e raspunsul..
daca intelegi fugi la HRISTOS..adica la spovedanie..dar in alt episod vom vorbi de fericirea de a te descarca prin spovedanie..
azi totul este alb..frumos..curat..fericire..ger..dar cald in inima..bucurie..
DOAMNE CE AN BUN...
DOAMNE MULTUMESC..
pestera intunecata a sufletului meu..sa incalzit..sa lumina..sa albit..incet incet...craciun..cozonacii..sarbatorii frumoase..traditie..colinde...IISUS..viata de o crestin...o invat cu pasi mici..zi de zi...prin harul domnului..
zapada..fulgii de nea..curatenie..doamne ajuta-ma sa fie lumina mereu in pestera sufletului meu...


..





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu