luni, 5 ianuarie 2015

IARNA IERI SI AZI

Iarna cu omatul mare..fulgii de nea pe nas coboară...frigul strînge buzele uşor..si inroseste obrajii ...mîinile mănuşile le căuta..si copaci au luat haină de ospat regal..atîta frumuseţe are iarna..chiar dacă e frig..si se aştepta ger ..mare..pentru ca maine este zi mare..
ZIUA DE BOBOTEAZA..
DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS A FOST BOTEZAT DE IOAN..
CERURILE SAU DESCHIS ..SI DUHUL SFÎNT SA COBORÎT SUB FORMA DE PORUMBEL..
ACESTA ESTE FIUL MEU..A SPUS TATĂL DIN CER..
DAR VOM MAI DISCUTA DESPRE ASTA,,..
natura da slavă domnului..si cerului...
fulgii de nea au început dansul de seara..la lumina palpaind a lămpi se vede uşor afara prin geam cu se aşterne covorul moale de nea..
E asa de frumos..maşinile..casele..copaci..toate au alta forma parcă in forma de poveste de seara.
Mai ieri pe albul întins ca un covor pe cîmpul din jurul covasnei..era un turma de caprioare..le-am admirat..erau toate asa de fricoase cu urechile ciulite..ce peisaj frumos..stăteau si priveau maşinile..cumva ciudat pentru liniştea lor de pădure..
nu stiu cum au ajuns asa de jos la casele oameniilor..bătrîni spuneau ca dacă animale sălbatice se apropie de sat e iarna grea..cică ele simt asta..
aveau dreptate..pentru ca si acum doua saptamani tot in acel loc era un alt grup in care erau si puii...
Visez la seara bunici ..la caldura ce dogorea din sobă si prin usa care nu se inchidea bine se vedea focul jucaus..in semintuneric..era asa de frumos..mirosea a placinte coapte mai devreme..si a mere cu scortisoara...
bunica aplecata croseta un pulover ..cu ochelarii mari pe nas,,mai zambea la ce povestea mama mea..mai ma privea .eu admiram prin colţuri luminitele jucause ale sobei..
Ce viaţa frumoasă..totul era ca in poveste..atmosfera lnistita..calmă..oamenii nu aveau stres ca zi..femeile crosetau..sau mai culegeam porumb de pe stulete...mncam cate o placinta..beam ceai..
Patul era plin cu perne..si salteau cu paie dar dormea ca in puf..ne placea sa ne intepe cate un pic..
Anii au trecut dar aceste amintiri mereu cînd este iarna in vin in minte..zăpadă era mare..acum rar mai vezi asa ceva..anul asta da..e frumos..cu zăpadă ca in povesti..am iesit puţin in seara aceasta numai si numai sa simt..ninsoarea pe nasul meu..vîntulpeste obrajii..si dansul fulgilor de nea..
 Mereu copila fiind am admirat sa stau la geam cînd nu ma duceam la sanius..asta mai rar..stateam si scriam..si visam la povestiile cu printii..la printese..si la castelele lor..nu doaream asta..doream doar iubirea printului..cu anii am cunoscut-o si pe aceasta ..dar e mult de povesti..in alt episod..
nea curata si frumoasa..alb imaculat..suflet..suflet de om curat..asa simt ca este neau ..sufletul de copil..raset..bucurie..mereu asa imi place sa imi imaginez zăpadă..cum am crescut..cu rasete de copii la sanius...cu dansul fulgilor de nea..cu sarbatoriile frumoase in familie..cu colindele pe care le ador despre micul iisus..lume de basm..dar nu lume adevarata atunci ans sufletul e curat..simte tot ce este frumos..si iarna chiar daca e frig..lasa ca un pahar de vin rosu ..gata incalzeste corpul..pentru cine bea..dar nu dacă ai credinta..ai putere de la domnul..si frigul nu te mai sperie..fulgi cad..si nu simti ura..doar bucurie..gerul are si el rolul lui..mor microbii se stie..organismul se intareste...circulatia se activeaza..de ce nu e buna iarna..da nu ne place..moft..
trebuie sa ne placa tot ce a lasat dumnezeu pe pamant pentru ca dansul bine le-a facut pe toate... pentru binele nostru..
DOAMNE SLAVA TIE..
toate aceste sarbatorii de iarna au rolul lor..
si iarna pare mult mai frumoasa..
intr-o iarna am fost cu o sanie cu caii..vai ce frumos era ..copilaria mea..de vis..nici nu au azi copii asa viaţa ..asa copilarie..
de aceea si am devenit asa visatoare..pentru ca am crescut intr-o casa unde iarna mama croseta tarziu tare seara si tatal meu citea ..ca ea sa auda cate ceva frumos..asta da familie..unde mai vezi azi asa ceva..rar..poate..si la flacara sobei..lemene trosnesc..e alta emotie..alta traire...alta viata....
IARNA CU DANSUL FULGIILOR DE NEA..
Mereu mi-a placut sa imi spal obrazii cu zapada..auzeam la femeile mai in varsta ca fac tenul frumos..aveau dreptate..iarna femea are tenul mult mai frumos..
azi vedetele dau multi banii ca sa faca spalaturi pe fata cu gheata..de ce..daca nu e bun frigull..ba da e ff bun..dar trebuie sa te imbraci bine..si sa te misti ..
iarna..iarna..cu omat mare si promoroaca la mustata..
iarna cu fulgii de nea siger de boboteaza..
iarna iarna..cu colaci pe masa..si colinde pe la usi..
iarna iarna..cu copii zgomotosi si clopotei la saniute..
iarna iarna latrat de caine intens cand gerul e mare..
iarna cu pasarele zgriburite..si fumul sus sus spre cer..se inalta..
iarna cu forme de zapada..cu oamenii de zapada..cu aburii pe la usi...
iarna cu inspiratie poetica..cu pregatirea cea mare..
IARNA ASTEPTI NASTEREA DOMNULUI..BINE AI VENIT..
IARNA cu cea mai frumoasa sarbatoare a sufletului meu..NASTEREA LUI IISUS...o ador mereu si totdeauna..o astept mereu..si zile intregi inca am simtit spiritul sarbatorii..a colindelor..si greu ma despart de aceasta mare bucurie..care numai iarna poate veni..atunci cand totul e curat..alb imaculat...
anul acesta dupa multi multi ani am inceput din nou sa scriu..am simtit sarbatoarea domnului ca atunci cînd eram copil si asta imi da mare bucurie..si nu pot decat sa multumesc domnului ...
iarna cuib de nea..sub streasina inghetata si la geamul aburit..
iarna la o ceasca de cafea.cu mirosul puternic gadiland nariile.si ochii pierduti in ninsoare spre o lume pe care nu o pot vedea ..dar care simt ca e tare frumoasa..
iarna raiul pe pamint..
multumesc ca am trait sa mai simt din nou toate acestea..
multumesc doamne pentru toate darurile ce mi-ai dat acest an..si pentru fiecare zi..
multumesc...multumesc..iarna...frumuseţea..bucuria..puritatea..sufletul..fulgul de nea..perfecţiune..Dumnezeu in toate...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu